Czy Ktoś mi wreszcie coś doradzi!!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Czy Ktoś mi wreszcie coś doradzi!!!!

    Użytkownicy octavianek. Czy posiadacie wiedzę przy jakim przebiegu lub po jakim okresie czasu (licząc od nowości auta-po ilu latach) należy wymienić pasek wielorowkowy napędu osprzętu (z klimą) :?: Jakie są dane fabryczne w tym temacie :?:
    Przeszukałem wiele postów, nie znalazłem odpowiedzi.
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Czy Ktoś mi wreszcie coś doradzi!!!!

    Witam, pisałem już wiele razy, ale niestety nic się nie dowiedziałem. Mam problem z zapalaniem, obojętnie jaka jest temperatura (silnika i powietrza). Kręcenie rozrusznikiem nic nie daję, trzeba kilka razy przekręcać kluczyk w stacyjce. Wymieniłem już aku, filtr paliwa, pompę wtryskową, 2 m-ce temu rozrząd. Mam wrażenie jakby (gdy nie chce zapalić) nie dostawał paliwa (trzymam zawsze min. 3/4 baku). Pomóżcie!!!!
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • mariobros
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 551

      #3
      Zamieszczone przez gisama
      Mam wrażenie jakby (gdy nie chce zapalić) nie dostawał paliwa
      To możesz sprawdzić - wstaw przezroczysty przewód paliwowy przed pompą wtryskową (za filtrem). Będzie widać jak na dłoni, czy dostaje paliwo w takich wypadkach, czy nie... Swoją drogą, gdzie polecono Ci wymianę pompy wtryskowej i jak uzasadniono konieczność jej wymiany? Czy pompa była nowa czy używana (jeśli używana, to po regeneracji czy nie)? Czy przed wymianą rozrządu było lepiej? Czy ktoś fachowo diagnozował Twoje auto (na podstawie VAG), czy wszystko na zasadzie zgaduj-zgadula?
      Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
      Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        powinieneś udać się na porządną diagnostykę do fachowca, za dużo tu spraw do sprawdzenia.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez endryu
          powinieneś udać się na porządną diagnostykę do fachowca, za dużo tu spraw do sprawdzenia.
          Dokładnie, inaczej można połowę osprzętu wymienić i nic nie da. Z życia biorąc ostatni wymieniony element okazuje się trafny. Możliwości diagnozy moży być dużo. Od kompresji po jakiś element z instalacji elektrycznej. Dobry fachowiec ma swoje sposoby w zależności od objawów. Nie trzymał bym się tylko jednego mechanika.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • gisama
            Ambiente
            • 2006
            • 118

            #6
            Witam, auto ma juz 300 kkm, w lipcu (zaraz po kupnie auta) mialem problem z zapalaniem na cieplym silniku. Robert z tune-up zwiekszyl mi dawke na cieplym, ale po jakims czasie zaczal zapalac zle obojetnie od temp. silnika. Diagnozowany byl przez roberta, a takze kilkakrotnie przez aso, wszystkie wskazania sa bardzo dobre. Silnik nie pali oleju, ma moc i jest oszczedny. W czasie jazdy zadnych objawow (oprocz drgan przy przyspieszaniu przy v=65-70 km/h, ale to chyba przeguby). Przed chwila bylem na miescie, auto stalo na dworzu od 9-tej, temp. 7 st. za kazdym razem zapalil bez problemu.

            [ Dodano: Nie 24 Gru, 06 16:17 ]
            Pompa nie byla nowa, ale wg. fachowca o nieduzym przebiegu. Po wymianie rozrzadu bylo naprawde b.dobrze. Nawet przestalem juz zwracac uwage na "operacje" uruchamiania silnika. Po ok. 2 miesiacach, gdy bylem akurat u majstra z wycieraczkami (tego od pompy) zapytal sie jak zapala. Powiedzialem, ze super i zapalil chyba za 5 razem. Od tego czasu znowu czesto jest klopot z zapalaniem. Poniewaz juz jest taka pora to zycze Wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku.
            Pzdr Mariusz
            ________________
            1,9 TDI L&K 2000r

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              W tym temacie była poruszona sprawa dawkowania paliwa podczas rozruchu.
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              • daba11
                Drive
                • 2005
                • 86

                #8
                A może jest to wina immobilizera, jak nie chce zapalić zobacz innym kluczykiem (może się nie komunikować) lub masz jakieś inne zabezpieczenie-alarm podpięte do elektrozawór

                Komentarz

                • gisama
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 118

                  #9
                  Myślałem o immobilizerze, ale podobno wtedy powinna zapalić się kontrolka. Żadnego inego zabezpieczenia nie mam.
                  Pzdr Mariusz
                  ________________
                  1,9 TDI L&K 2000r

                  Komentarz

                  • daba11
                    Drive
                    • 2005
                    • 86

                    #10
                    nie zawsze znajomy miał podobnie, kontrolka się nie zapalała i nie było błędów, jak sprawdził innym kluczykiem problemy minęły (pojawiały się tylko na tym jednym kluczyku i żaden spec nie wie co jest grane)

                    Komentarz

                    • Kaco
                      Classic
                      • 2005
                      • 22

                      #11
                      ja miałem podobne objawy okazało sie że to przekażnik od komputera

                      Komentarz

                      • gisama
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 118

                        #12
                        Tego drugiego kluczyka to jeszcze ani razu nie próbowałem. Chyba poprzednik coś mówił, że z 2 kluczykiem jest coś nie tak, ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Dzisiaj wypróbuję ten 2 kluczyk. Czy wiesz może co to za przekaźnik?
                        Pzdr Mariusz
                        ________________
                        1,9 TDI L&K 2000r

                        Komentarz

                        • Kaco
                          Classic
                          • 2005
                          • 22

                          #13
                          ten który dostarcza zasilanie do komputera, mój raz załaczal a raz nie komputer nie pamiętał dlatego żadnych błedów

                          Komentarz

                          • yyahyoo
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 200

                            #14
                            miałam bardzo podobny problem do Twojego - sprawdz rozrząd, bo to prawdopodobnie to (u mnie padł wcześniej niz na to by wskazywał przebieg - po wymianie - zapala jak złoto :szeroki_usmiech )
                            yyahyoo

                            Komentarz


                            • #15
                              przeciez wymienial 2 miesiace temu.....



                              sprawdz bateryjke w kluczyku.

                              Komentarz

                              • gisama
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 118

                                #16
                                Dzisiaj znowu niechciał zapalić. Gdy wróciłem z miasta, silnik był ciepły to ze 2-30 razy odpalałem samochów. Kilka razy nie chciał zapalić, kręcenie rozrusznikiem nic nie dawało. Pojechałe do ASO (Skoda Plichta We-wo). Jak opisałem problem to serwis powiedział na podstawie objawów (czyli brak usterek na kompie, nie zapalająca się kontrolka świeć żarowych, !,9TDI 2000 przed liftingiem), że na 99,9% winny jest przekaźnik N (chyba, a może J) 109. Zostawiłem auto do jutra, akurat nie maja tego przekaźnika. Jeżeli to będzie to chyba z radości zrobie fikołka!
                                Pzdr Mariusz
                                ________________
                                1,9 TDI L&K 2000r

                                Komentarz

                                Pracuję...